5-6 клас


Урок № 120

Тема: Координатна площина 
Мета: Сформувати уявлення учнів про зміст понять «координатна площина», «координатні осі», «координати точки (абсциса та ордината точки)», «координатна чверть»; виробляти вміння учнів визначати координати точок на готових рисунках; розвивати увагу, логічне мислення; формувати ціннісне ставлення до природи, мистецтва.
Обладнання: Конспект, розмічена дошка («клітинками»), компютерна презентація.
Тип уроку: Засвоєння знань, умінь, навичок.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
1.   Накресліть пряму AB  точку М  поза цією прямою. Через точку М  проведіть:
а) пряму, перпендикулярну до даної прямої;
б) пряму, паралельну до даної прямої.
Виконайте відповідні символічні записи.
2.   Накресліть кут ABC, градусна міра якого дорівнює 50° . Через точку D, що лежить на стороні ВС, проведіть пряму:
а) паралельну до ВА; б) перпендикулярну до ВС. 
III. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1.   Назвіть координати точок, що зображені на рисунку:

Які лежать ліворуч від початку відліку? праворуч від початку відліку?
Які з них мають додатні, від'ємні, протилежні координати?
Чому дорівнюють модулі координат названих точок?
2.   Дано т. A (3,5). Яка координата точки, що розташована на відстані 4,5 одиничних відрізків від т. А? (Скільки poзв’язкiв має задача?)
3.   Дано т. А, що не належить прямим а і с (прямі а с і перетинаються в т. О).
Як провести перпендикуляри з т. А на прямі а та с?

 IV. Мотивація навчальної діяльності
     Відомо, що математика як наука виникла зі спостережень людини за навколишнім світом і потреби виразити закономірності цього навколишнього світу мовою чисел. Але потім, розвиваючись, математичні знання стали допомагати людям у розв'язуванні різноманітних задач. Наприклад, задача на визначення положення якого-небудь об'єкта на земній поверхні або більш проста: визначення певної особи в глядацькому залі кінотеатру. Зрозуміло, що в першому випадку ми визначаємо географічні координати місця (широта і довгота), а в другому ми визначаємо місце в залі за номером ряду та номером місця в ньому. Виникає запитання: а чи існує загальна система визначення положення об'єкта на площині і якщо так, то як ця система побудована і як вона «працює»?
     Презентація (Додаток 1; слайди 2-9).
V. Формування знань
     Головна мета уроку — визначити зміст основних понять, пов'язаних із координатною площиною: система координат, координатні осі, координати точки, а також спосіб визначення координат точки на координатній площині та спосіб запису цих координат і їх назву.
     Вивчення нового матеріалу:
1.   Система координат: означення, будова. (Додаток 1; слайд 10)
  Формування уявлення про систему координат і означення — відносно матеріалу підручника, а саме: прямокутною системою координат називаються дві взаємно перпендикулярні координатні прямі, що перетинаються в початку відліку (т. О). При цьому прямі називаються координатними осями (Ох — горизонтальна, Оу — вертикальна), т. О — початок координат. Площина, на якій задано систему координат, називається координатною. В результаті пояснень виконуємо рисунок. Варто зауважити, що стрілка координатної прямої вказує додатний напрямок.
2.   Координати точки. (Додаток 1; слайд 11)
     Визначення координат точки на координатній площині показуємо на прикладі. Важливо, щоб учні запам'ятати алгоритм: для визначення абсциси точки проводять перпендикуляр до осі абсцис, для визначення ординати точки — перпендикуляр до осі ординат.
3.   Властивості координат точки залежно від її розташування в системі координат.
   Після вивчення понять «абсциса» та «ордината» точки  необхідно, щоб учні запам'ятали, що в запису А(х; у) х — це завжди абсциса, у — це завжди ордината. Можна вказати на певну закономірність: перші літери назв координат «абсциса» та «ордината» в абетці йдуть у такому ж порядку, як і в символічному запису координат точки х та у.)
Також вводяться поняття координатних чвертей і знаки координат точки залежно від координатної чверті, в якій вона розташована , та властивості точок, що лежать на координатних осях та в півплощинах  відносно кожної осі.
VI. Закріплення знань. Вироблення вмінь
1.Усні вправи:
-  Дати відповіді на питання № 1521 - № 1525.
-  Визначити в якій чверті розміщена точка № 1538. 
2. Графічні вправи:
Накреслити і заповнити таблички № 1527, 1528.
3. Письмові вправи:
Визначити і записати координати точок № 1536, 1541, 1543, 1545.
4. Додаткові вправи (на повторення):
Виконати № 1559.
VII. Підсумок уроку
Запитання до класу: (Додаток 1; слайд 12)
1.   З чого складається система координат?
2.   Яка площина називається координатною?
3.   Скільки чисел задають положення точки на координатній площині?
4.   Як відшукати координати точки, розташованої на координатній площині?
5.   Як записують координати точки? 
VIII. Домашнє завдання
Вивчити § 34.
Виконати № 1537, 1542, 1544.


Урок № 121

Тема: Координатна площина
Мета: Закріпити знання змісту основних понять теми; виробити вміння будувати точки із заданими координатами та розв'язувати задачі, що передбачають застосування цих умінь; розвивати практичні навички, старанність, охайність; виховувати ціннісне ставлення до навчання.
Тип уроку: Застосування знань, умінь, навичок.
Обладнання: Конспект, розмічена дошка, комп’ютерна презентація .
Хід уроку:
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
1. №1537 перевіряємо так: на дошці записати тільки координати точок (можна додати «зайві», які передбачають можливі помилки учнів), а учні повинні написати поруч із координатою позначку точки (наприклад, на дошці записано ...(-1; 2), а учень вписує B i т. д.)
№ 1542 і №1544 учні пояснюють біля дошки.
№ 1559 є завданням на повторення, тому перевіряємо розв'язання так: відповідь та називаємо властивість, використану під час розв'язування.
2.   Для фронтальної перевірки засвоєння теоретичних фактів, пропонуємо учням виконати
Математичний диктант: (Додаток 2; слайд 2)
1.   Скільки чисел треба вказати, щоб задати положення точки на координатній площині?
2.   Як називається перше з чисел, що задають положення точки на координатній площині?
3.   Запишіть позначення точки Р , якщо її абсциса дорівнює 0, а ордината 5.
4.   Чому дорівнює ордината  точки A(-1;-4) ?
5.   У лівій чи правій частині координатної площини розташована точка X(6; -3)?
 III. Відтворення знань
     Під час перевірки результатів виконання математичного диктанту учні демонструють свої знання, що їх здобули на попередньому уроці та під час вивчення теорії вдома.
 IV. Мотивація навчальної діяльності
     Ви вже вмієте визначати координати точки на координатній площині. Сьогодні ми маємо навчитися виконувати завдання навпаки: як за даними координатами визначити положення точки на координатній площині.



Визначення координат точки
1.   З т. А перпендикуляр до перетину з Ох; маємо: х - абсциса точки А.
2.   З т. А перпендикуляр до перетину з Оу; маємо: у - ордината точки А. Отже, точка А має координати (х; у).

V. Доповнення знань
(Додаток 2 ; слайд 3)
 VI. Закріплення знань. Вдосконалення вмінь
Виконання графічно-письмових вправ:
1.      Побудова точок із заданими координатами № 1529; № 1532.
2.      Вироблення вмінь визначати координати точки № 1550, № 1553.
3.      Розв»язування пошукових задач № 1547, № 1548.
Додаткові вправи ( Додаток 2; слайди 4-8)

VII. Підсумки уроку
(Додаток 2; слайди 9-11)

VIII. Домашнє завдання

Повторити § 34;
Виконати № 1533, № 1549, 


Урок № 122

Тема: Координатна площина
Мета: Відпрацювати навички «читати» готові рисунки з точкам на координатній площині та         будувати точки із заданими координатами; здійснити діагностику знань і вмінь з теми.
Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.
Обладнання: конспект, розмічена дошка, комп’ютерна презентація .
Хід уроку:
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання

III. Відпрацювання знань (Додаток 3; слайд 2)
Запитання до класу:
1.   Яку будову має система координат?
2.   Яка площина називається координатною?
3.   Скільки чисел визначають положення точки на координатній площині?
4.   Як знайти координати точки, розташованої на координатній площині?
5.   Як записати координати точки?
6.   Як побудувати точку на координатній площині, якщо координати точки відомі?

IV. Відпрацювання навичок (Додаток 3; слайд 3-6)
1.      Чи вірно записані координати точок: A(-2; 4), B(2; 3), С(-5; 0), D(4; 1), Е(0; 2), 
F(3; -3), О(0; 0), P(-7; 3), S(3; -7), R(-3; -6) ?


2.   На координатній площині проведіть пряму, що проходить через точки С(-2; 0) і D(4; 3). Позначте на ці прямій точки, абсциси яких дорівнюють: -4; 0; 1. Запишіть координати одержаних точок.
3. Виконання  № 1540. 

V. Діагностика рівня засвоєння знань, вироблення вмінь
Тестові завдання (Додаток 3; слайд 7-10)

VI. Підсумки уроку
Підбиваємо, перевіряючи якість виконання тестових завдань

VII. Домашнє завдання
1. Повторіть теорію з теми «Координатна площина».
2. Виконати № 1540(1)
3. Виконати № 1560 (вправи на повторення)
4. Творче завдання. На координатній площині зобразіть який-небудь рисунок, знайдіть і запишіть координати ключових точок.



Урок № 123

Тема: Графіки залежностей між величинами
Мета: Формувати в учнів уявлення про зміст поняття «графік залежності», сформувати уміння «читати таблиці» й виконувати побудову графіків простих залежностей за даними, розміщеними в таблиці; розвивати увагу, охайність, практичні навички, формувати ціннісне ставлення до природи.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: Конспект, комп’ютерна презентація.
Хід уроку:
I. Організаційний момент 
II. Перевірка домашнього завдання
Збираємо зошити із творчими роботами на перевірку

 ІІІ. Актуалізація опорних знань
Усні вправи (додаток 4; слайди 2-4)
 1.  На координатній площині побудована лінія (див рис.):
а) Знайдіть на цій лінії точку, абсциса якої -3;
б) Знайдіть точку, ордината якої 0;
в) При яких значеннях х ордината у має найбільше (найменше) значення?
2. Розмістити точки у системі координат, щоб координати задовольняли умови:
а) х > 0, у > 0,    
б) х < 0, у < 0,    
в) х > 0, у = 0,    
г) х = 0, у > 0,
д) х < 0, у > 0,    
е) х = 0, у <0,     

3.   Температуру вимірювали впродовж доби через кожні 2 години За результатами вимірювань склали таблицю

Час доби год
0
2
4
6
8
10
12
14
16
18
20
22
24
Температура °С
5
2
0
-3
-4
-2
2
6
8
5
4
3
3

За результатами, занесеними в таблицю назвіть яка була температура о 6, 16, 24 год? О котрій годині температура була 3°С, 2°С, 8°С?

IV. Мотивація навчальної діяльності
     Відомо, що координатна площина відрізняється від звичайної площини тим, що на ній задано систему координат.  Система координат  дозволяє задати положення будь-якої точки на площині за допомогою двох чисел (її координат) Але виявляється, що цим фактом не обмежується «користь» системи координат.  У нашому повсякденному житті, в науці и техніці постійно розглядаються величини та залежності між ними мабуть, ваші батьки, спостерігаючи, як ви підростаєте, роблять помітки, якого зросту ви були в один, два, три і т.д. років, на уроках природознавства спостерігаєте за зміною температури упродовж місяця і т. ін. Звичайно,  такі спостереження можна записувати у вигляді таблиці, чи за допомогою діаграм. Тепер виникає питання, а чи можна «побачити» ці залежності (як міняється одна величина залежно від зміни іншої). На це питання ми и будемо шукати відповідь далі.

V. Формування знань (додаток 4; слайди 5-8)
Приклад 1. Температуру вимірювали через кожні дві години упродовж доби. За результатами вимірів дістали таку таблицю.

Час доби, год
0
2
4
6
8
10
12
14
16
18
20
22
24
Температура °С
5
2
0
-3
-4
-2
2
6
8
5
4
3
3

Якщо тепер побудувати систему координат, на осі абсцис позначити значення часу, а на осі ординат — температуру, дістанемо 13 точок, координати яких є відповідними числами з таблиці (0, 5), (2, 2), (4, 0), (6, -3), (8, -4), (10, -2), (12, 2), (14, 6), (16, 8), (18, 5),   (20, 4), (22, 3), (24, 3). Маємо рисунок.
Якщо б  ми  вимірювали температуру частіше, скажімо кожні 15 хв або 5 хв, то дістали б набагато більше точок. Температура змінюється безперервно, але безперервно вимірювати її неможливо. Якщо припустити, що різких перепадів температури не було, ми зможемо здобуті точки сполучити неперервною лінією. Так ми дістали лінію, яку будемо називати графіком температури.


Отже, як побудувати графік будь-якої залежності, заданої у вигляді таблиці або формулою:
1.   Знайдіть пари відповідних значень двох величин.
2.   Побудуйте в системі координат точки, координати яких є відповідними значеннями двох змінних величин.
3.   Сполучіть отриманні точки лінією — дістали шуканий графік.

VI. Закріплення знань, вироблення вмінь (додаток 4; слайди 9-12)
1.   Побудуйте графік температури за даними таблиці:

Час, год
0
1
2
3
4
5
6
7
Температура, °С
4
2
-1
-2
-3
-3
-1
-1

2.   Побудуйте графік руху за таблицею:

Час, год
0
1
2
3
4
5
Відстань від початкового пункту, км
0
2
4
6
8
10

3.   Середня місячна температура повітря, °С:

Місто
Місяці

І
ІІ
III
IV
V
VI
VII
VII
ІХ
X
XI
XII
Чернігів
-15
-13
-7
3
10
16
18
16
9
2
-7
-12
Одеса
-5
-7
0
9
11
20
23
22
16
9
3
-4

Побудуйте графік середньомісячних температур для кожного міста.
(Вказівка. По осі Ох відкладайте час, прийнявши один одиничний відрізок за один місяць, а по осі Оу відкладайте значення температури, прийнявши за один одиничний відрізок 3°С.)

VII. Підсумки уроку
Питання до учнів:
1.      Що таке графік залежності?
2.      Як побудувати графік залежності вартості покупки від кількості купленого товару? 


VIII. Домашнє завдання
1.      Вивчити теоретичний матеріал §35.
2.      Виконати №1568,
3.         Побудуйте графік руху пішохода за таблицею


Час, год (координатах)
0
1
2
3
4
5
Відстань, км (координата у)
0
6
12
18
24
30
(на осі Оу 1 од.відр. — 6 км)


Виконати додаткове завдання №1583.



Урок № 124

Тема: Координатна площина. Графіки залежності
Мета: Вдосконалити вміння учнів, вироблені в ході вивчення теми шляхом розв'язування задач підвищеної складності; розвивати обчислювальні навички; формувати ціннісне ставлення до навчання.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання: Конспект, компютерна презентація.
Хід уроку:
I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

III. Відпрацювання знань, умінь
1.   Знайдіть координати точок, зображених на рисунку 1.


3.   На рисунку 2 зображено графік зміни   температури   протягом доби. Розглянувши графік, дайте відповідь на запитання:
а) Яка температура була о 5 год? о 13 год?
б) О котрій годині температура була -3°С? 1°С?
в) Якою була найвища температура і о котрій годині? Якою була найнижча температура  і о котрій годині?
г) Протягом якого часу температура була нижче від нуля? Протягом якого часу температура підвищувалась?



IV. Вдосконалення вмінь
На цьому уроці розв'язуємо задачі дослідницького характеру (спостерігаємо, робимо висновки) і задачі підвищеного рівня складності, що потребують застосування знань, здобутих у ході вивчення попередніх тем.
Задача 1. Які точки, зображені на рис. 3, знаходяться на прямій, перпендикулярній осі абсцис, і на однаковій відстані від неї? Порівняйте абсциси та ординати кожної пари таких точок. Зробіть висновок.



Задача 2. Які точки, зображені на рис. 4, знаходяться на прямій, перпендикулярній осі ординат, і на однаковій відстані від цієї осі? Порівняйте абсциси та ординати цих точок. Зробіть висновок.



Задача 3. Як розташовані в координатній площині точки, в яких: а) абсциса 3; б) ордината -2; в) ордината 5; г) абсциса -4?
Задача 4. На координатній площині позначте точки M(1; 6) і P(-2; -6).
Проведіть пряму МР і знайдіть:
а) координати точок перетину прямої МР з координатними осями;
б) ординату точки, що лежить на прямій МР має абсцису -3;
в) абсцису точки, що лежить на прямій МР має ординату 10.
Задача 5. На координатній площині побудуйте:
а) ламану ABCD, вершини якої A(-4; -3), В(-2; 5), С(3; -4), D(8; 6);
б) трикутник ABC, вершини якого A(-6; 3), B(1; 5), С(5; -1);
в) чотирикутник ABCD, вершини якого A(0; 5), В(5; 0), С(-5; 0), D(0; -5). Чи можна цей чотирикутник назвати прямокутником? квадратом?
Знайдіть периметр і площу чотирикутника A BCD.
Задача 6. Побудуйте графік руху плота по річці впродовж 8 год з моменту відплиття від пристані, якщо швидкість течії 1,5 км за год.
Задача 7. Де розташовані в координатній площині точки, які задовольняють умови:  а) x = l; | у | > 10; б) у ≤ 0; | x | > 10; в) | х | < 1; у > 0.

VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання
1.   Дані координати двох вершин квадрата ABCD: А(-1; -1,5); В(-1;2).
а) Накресліть квадрат ABCD (два випадки).
б) Визначте координати вершин С і D.
в) Обчисліть площу і периметр квадрата.
г) Знайдіть координати точок перетину діагоналей квадрата і точок перетину сторін квадрата із координатними осями.
2.   Складіть графік руху автомобіля ДАІ, припускаючи, що швидкість руху автомобіля між зупинками постійна. Будуючи графік, виконайте наступні умови:
а) до місця відправлення автомобіль повернувся через 8 год;
б) годинна зупинка була на відстані 50 км від місця відправлення через 2 год після початку руху;
в) у найвіддаленішу точку (100 км) від місця відправлення автомобіль прибув на початку шостої години, зупинок там не було;
г) після півгодинної їзди на зворотному шляху було зроблено півгодинну зупинку за 80 км від місця відправлення;
д) після цього автомобіль повернувся до пункту відправлення, і зупинок більше не було.


Урок № 125

Самостійна робота № 17
Мета: Вдосконалити вміння учнів, перевірити рівень засвоєння знань; формувати практичні навички; розвивати самостійність, відповідальність, ціннісне ставлення до навчання
Тип уроку: Застосування вмінь та навичок.
Обладнання: Конспект, розмічена дошка, комп’ютерна презентація.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
III. Актуалізація опорних знань
Усні вправи: (додаток 6; слайд 2-3)
1.      Які прямі називаються паралельними? перпендикулярними?
2.      Як їх побудувати?
3.      Що називають координатною площиною?
4.      Як визначити координати точки в прямокутній системі координат?
5.      Що таке графік залежності?
6.       На рисунку зображено графік зміни рівня води в морському порту протягом доби. Користуючись графіком, зробіть опис зміни рівня води в порту:

IV. Вдосконалення вмінь, відпрацювання навичок (додаток 6; слайди 4-5)
Задача 1. На рисунку зображено графік руху групи туристів.
а) На якій відстані від початку шляху були туристи через годин, якщо = 1; 1,5; 3; 3,5; 7; 9,5?
б) Скільки часу знадобилось туристам, щоб прибути в пункт призначення, що заходиться на відстані S км, якщо S = 2; 9; 10; 16; 18?
в) Чому дорівнює початкова швидкість туристів і як довго вони рухались із такою швидкістю?
г) Чому дорівнювала швидкість туристів протягом третьої години руху?
д) Через скільки годин після початку руху туристи зробили першу зупинку і як довго вони відпочивали?
є) З якою швидкістю рухалися туристи після першої зупинки і скільки кілометрів рухались вони з цією швидкістю?
ж) З якою швидкістю рухалися туристи після другої зупинки і коли вони прибули до місця призначення?
з) З якою середньою швидкістю рухалися туристи, тобто скільки кілометрів проходили б вони щогодини, якщо б не було зупинок і швидкість протягом усього шляху була б сталою?

V. Діагностика стану вивчення знань та формування вмінь і навичок
Самостійна робота (додаток 6; слайди 6-13)

VI. Підсумки уроку
Перевіряються результати виконання самостійної роботи.

VII. Домашнє завдання
1. Повторіть алгоритми:
а) побудови графіка залежності двох величин;
б) розв'язування двох основних задач за допомогою графіка знайти у, якщо відомо х і  знайти, при якому значенні х у набуває даного значення.
2. Виконати № 1573.
3. Додаткове завдання № 1582.


Урок № 126

Тема: Розвязування вправ
Мета: Вдосконалити вміння учнів, вироблені в ході вивчення теми; підготувати учнів до виконання до тематичної контрольної роботи; розвивати практичні навички, охайність, старанність; формувати ціннісне ставлення до навчання.
Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань умінь, навичок.
Обладнання: Конспект, розмічена дошка, комп’ютерна презентація .
Хід уроку:
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
III. Відтворення знань
Запитання до класу: (додаток 7; слайд 3)
1.   Які прямі називаються такими, що перетинаються? перпендикулярними? паралельними?
2.   Як називаються координати точки на площині і що вони показують?
3.   Як побудувати графік залежності між двома величинами? (Наприклад, часом і температурою Т °С)?

IV. Узагальнення і систематизація знань і вмінь (додаток 7; слайди 4-9)
1. Перпендикулярні і паралельні прямі
1.   Накресліть:
а) дві прямі і е, що перетинаються;
б) паралельні прямі і s;
в) перпендикулярні прямі і n.
2.   Накресліть ΔAВС. Через вершину С проведіть пряму а, щоб а || ВС, і пряму b, щоб b BC.
2.  Координатна площина
3.   Запишіть координати точок А, В, С, D, Е, FG, Н на рисунку.
4.   Накресліть систему координат і відрізок, кінцем якого є точки K(-4; 2); (3; -1,5).
Позначте на відрізку точки, абсциси яких дорівнюють -2; -1,4; 0; 1; 2.
5.   На координатній площині побудуйте прямокутник ABCD, у якого A(-2; 2); B(5; 2); С(5; -3).
а) Які координати має точка ЕР.
б) Які координати має точка перетину діагоналей АС і BD?
в) Знайдіть довжини сторін і обчисліть периметр і площу прямокутника ABCD.
3. Графіки
6.   Побудуйте графік температури за таблицею:

Час, год
0
1
2
3
4
5
6
7
Температура, °С
0
-2
-4
-5
-5
-3
0
2

7.   На рисунку зображено графік руху моторолера.
а) Яку відстань подолав моторолер?
б) Через який час після початку руху моторолер знаходився на відстані  20 км, 40 км, 70 км, 100 км від пункту відправлення?
в) На якій відстані від пункту відправлення знаходиться моторолер через 1,5 год, 3 год після початку руху?
г) На якому кілометрі було зроблено зупинку і як довго вона тривала?
V. Підсумки уроку (додаток 7; слайди 10-13)
Тестові завдання
1.   Який із записів по рис.1 неправильний?
1)  т || k; 2) n l; 3) m n; 4) k n.

2.   Яка з перелічених точок (рис. 2) має координату (-2; 4)? 1) М; 2) T; 3) Е; 4) D.
3.   Графік руху велосипедиста подано на рис. 3. Якою була найбільша швидкість його руху?
1) 15 км/год; 2) 25 км/год; 3) 80 км/год; 4) 26 км/год.



VI. Домашнє завдання
Повторити § 33-35;
Виконати № 1574, 1551.
Підготуватися до контрольної роботи.


Урок № 127

Тема: Перпендикулярні та паралельні прямі. Координатна площина
Мета: Перевірити й оцінити рівень знань та вироблених умінь і навичок з теми; розвивати практичні навички, старанність, відповідальність; формувати ціннісне ставлення до себе.
Тип уроку: Контроль і корекція знань, умінь та навичок.
Обладнання: Конспект, завдання для контрольної роботи, комп’ютерна презентація .
Хід уроку:
I. Організаційний момент 
II. Перевірка домашнього завдання
Збираємо зошити з домашньою контрольною роботою для перевірки. 
III. Умова тематичної контрольної роботи (Додаток 8)
Варіант 1
1.   Знайдіть координати точок, зображених на рисунку. 
2.   Позначте на координатній площині точки A(3; -2); B(-4; 3); С(0; -7);  .
3.   Через точку М, що лежить поза прямою а, проведіть пряму:
а) паралельну прямій а;  
б) перпендикулярну прямій а.
4.   Побудуйте на координатній площині ΔABC, якщо A(2; 1); B(-4; 1); C(2; -5).
а) Знайдіть координати точок перетину сторін трикутника з осями координат.
б) Через точку А проведіть пряму, паралельну стороні ВС, і пряму, перпендикулярну стороні ВС.
5.   На рисунку зображено графік руху велосипедиста. За графіком визначте:
а) Яку відстань проїхав велосипедист за увесь час руху?
б) Упродовж якого часу велосипедист відпочивав?
в) Яку відстань подолав велосипедист після зупинки?
6.   Побудуйте графік зміни температури повітря протягом 12 годин, використавши дані таблиці:
Час, (год)
0
2
4
6
8
10
12
Температура, °С
-1
0
1
2
3
5
7

Варіант 2
1.   Знайдіть координати точок, зображених на рисунку:
2.   Позначте на координатній площині точки C(3; 5); D(-3; 4); E(2; 0);F .
3.   Через точку А, що лежить поза прямою с, проведіть пряму:
а) паралельну с;
б) перпендикулярну с.
4.   Побудуйте  на координатній  площині ΔMNP так, що M(3; 0); N(-2; -3); Р(-2; 1).
а) Знайдіть координати точок перетину сторін трикутника з осями координат.
б) Через точку Р проведіть пряму, паралельну стороні MN, і пряму, перпендикулярну стороні MN.
5.   На рисунку зображено графік руху пішохода. Користуючись цим графіком, відшукайте відповіді на запитання:
а) Яку відстань подолав пішохід до зупинки?
б) За який час пішохід подолав відстань у 10 км?
в) Упродовж якого часу пішохід відпочивав?
6.   Побудуйте графік зміни температури повітря протягом 12 годин, використавши дані таблиці:
Час, (год)
0
2
4
6
8
10
12
Температура, t°С
3
5
7
6
4
3
0

IV. Підсумки уроку
Коментарі щодо завдань контрольної роботи.
V. Завдання додому
Виконати творче завдання. На координатній площині зобразіть який-небудь рисунок, знайдіть і запишіть координати ключових точок.



Урок № 128

Тема: Перпендикулярні та паралельні прямі. Координатна площина. Аналіз контрольної роботи
Мета: Провести аналіз контрольної роботи; розвивати практичні навички, старанність, відповідальність; формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Тип уроку: Корекція знань, умінь та навичок.
Обладнання: Конспект, завдання для контрольної роботи, компютерна презентація.

Хід уроку:

І. Організаційний момент 
ІІ. Аналіз контрольної роботи
Учитель роздає зошити для контрольних робіт,  аналізуючи успіхи учнів та виділяючи найтиповіші помилки, яких припустилися учні під час виконання контрольної роботи.

ІІІ.  Робота над помилками
Учні виконують в зошитах роботу над помилками

ІV. Практична робота (слайд 1-12)
Практичну роботу виконують учні, які справилися із завданнями

V. Завдання додому.
Намалювати на координатній площині малюнок, який
складається з ламаних та «зашифруйте» його з допомогою координат точок.










Немає коментарів:

Дописати коментар