Інтегрований урок з математики та географії
6 клас
Бедлінська Лариса Броніславівна,
вчитель математики
Пазюк Наталія Миколаївна,
вчитель географії
Осламівської ЗОШ І-ІІІ ст.
2017 р.
13.10.2017 р.
Інтегрований урок математики та географії № 13 6 клас
Тема уроку: Масштаб. Практична робота 1. Розв’язування задач із використанням різних видів масштабу.
Мета уроку: сформувати поняття масштабу, вміння виконувати завдання, які передбачають використання масштабу, навчитися визначати масштаб плану та карти, вимірювати відстані на плані і карті за допомогою масштабів; виховувати інтерес до вивчення математики та географії, творче ставлення до справи; активізувати пізнавальну діяльність учнів, формувати вміння аналізувати інформацію, розвивати просторову компетентність учнів.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми навчання: пояснення, робота з підручником, атласом, картою, практична робота .
Обладнання: робочі зошити, зошити для практичних робіт, підручники, атласи, карти, лінійки, циркулі.
Хід уроку
І. Організаційний момент.ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань, вмінь і навичок.
Вчитель математики:
1. Виконайте множення:
1,5 • 1 000; 3,8 • 10 000; 5,5 • 20 000; 8,7 • 100 000
2. Виконайте ділення:
350 : 1000; 940 : 10 000; 960 : 30 000
3. Скільки сантиметрів в 1 км?
4. Виразіть у кілометрах:
730 000 см; 5 400 000 см
5. Виразіть у сантиметрах:
3 км; 4,5 км; 52 км; 40 км
Вчитель географії :
1. Відшукайте на картах атласу де позначено масштаб?
2. Як його записують в умовних позначеннях?
ІІІ. Мотивація навчального діяльності учнів, повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Проблемне завдання: Для чого потрібен масштаб?
ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.
Вчитель географії:
Для відображення ділянок земної поверхні використовують плани і географічні карти. При цьому розміри зображуваних об’єктів зменшують у певну кількість разів.
Вчитель математики:
Для того, щоб мати уявлення про реальні розміри предметів на місцевості, на карті або плані роблять спеціальний запис, який і показує, у скільки разів відстань на місцевості більша за відстань на карті, або у скільки разів відстань на карті або плані менша від відстані на місцевості.
Вчитель географії:
В умовних позначеннях карти масштаб записують у трьох видах: числовий, іменований, лінійний.
Вчитель математики:
Отже, масштаб – це відношення довжини відрізка на карті або плані до довжини відповідного відрізка на місцевості.
V. Осмислення змісту і послідовності застосування практичних дій.
Вчитель математики:
Розв’яжемо кілька задач.
Задача 1.
Відстань між містами Київ і Харків на карті з масштабом 1:10 000 000 дорівнює 4.5 см. Яка відстань між містами Київ і Харків на місцевості?
Розв’язання
Оскільки масштаб карти - 1:10 000 000, то 1 см на карті відповідає 10 000 000 см=100 км на місцевості. Тому 4.5 • 100 =450
Відповідь: 450 км.
Задача 2.
Відстань між містами на місцевості дорівнює 650 км. Чому дорівнює відстань між містами на карті, масштаб якої 1: 20 000 000?
Розв’язання
Оскільки масштаб карти - 1:20 000 000, то 1 см на карті відповідає 20 000 000 см=200 км на місцевості. Тому 650 : 100 = 3,25
Відповідь: 3,25 см
Задача 3.
Відстань між двома містами на місцевості дорівнює 270 км. Знайдіть масштаб карти, якщо відстань між цими містами на карті дорівнює 4,5 см.
Розв’язання
Нам треба знайти скільки сантиметрів на місцевості відповідають 1 см на карті. Тому 270 км : 4.5 см = 27 000 000 см : 4.5 см = 6 000 000.
Отже, в 1 см на карті міститься 6 000 000 см на місцевості.
Відповідь: 1: 6 000 000.
Вчитель географії:
Опрацюйте довідкові дані до завдань практичної роботи 1 на с. 12 зошита для практичних робіт з географії, з’ясуйте, як перетворювати масштаби, визначати масштаби карт і планів за даними про відстані на місцевості та відрізками, що відповідають цим відстаням?
VІ. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителів.
Практична робота 1. Розв’язування задач із використанням різних видів масштабу.
Вчитель географії:
Пропоную розв’язати завдання 1-9, подані на с. 12-14 зошита Гільберг Т.Г. Географія: Практичні роботи. Тестові завдання: 6 клас. – К.: Грамота, 2014.
Вчитель математики:
Робота з підручником.
Виконання вправ № 632, 633, 651, 653(1), 667.
Збір виконаних завдань на перевірку.
VІІ. Підсумки уроку, повідомлення домашнього завдання.
Д/з: 1. Вивчити правило на с 110 підручника з математики;
2. Виконати вправи № 652, 654, 668, 672.
3. Прочитати § 11 ( с. 48-50 підручника з географії).
Немає коментарів:
Дописати коментар